RAF Systems
  • Acasă
  • Compania
    • Despre noi
    • Parteneri
  • Soluții
    • In House
    • In Cloud
  • Servicii
    • Audit Informatic
    • Dezvoltare Software
    • Infrastructură
    • Rețelistică
    • Monitorizare
    • Securitate
    • Plan de continuitate (BCP)
    • Help Desk
  • Online Ticket
  • Contact

Servicii

Home Servicii
Audit Informatic
Infrastructura
Retelistica
Monitorizare
Securitate
Plan Continuitate
Help Desk
Audit Informatic

Beneficii

  • Identificarea deficientelor sistemului informatic
  • Analiza licentelor existente in companie
  • Evaluara riscului informatic la nivel de companie
  • Practici si masuri pentru a beneficia de intregul potential al sistemului informatic
  • Realizarea unui plan strategic de dezvoltare al infrastructurii informatice
  • Alegerea metodei optime de a proteja informatiile existente in compania dumneavoastra
  • Organizarea managementului si monitorizarea departamentului informatic
  • Dezvoltarea unui plan de upgrade si troubleshooting al retelei
  • Modalitatea si procedura de legalizare a licentelor software
  • Proceduri de salvare a datelor
  • Realizarea si implementarea planului de continuitate a activitatii (BCP)

Etape Audit informatic

1. Analiza preliminara

  • Inventarul resurselor informatice ce urmeaza sa fie auditate
  • Definirea obiectivelor si a cerintelor pentru sistemele si componentele IT
  • Colectarea de date, interviuri cu echipa IT si/sau utilizatori
  • Dezvoltarea procedurilor si a planului de audit

2. Cercetare si interpretare

  • Studierea topologiei retelei
  • Inventarul hardware si software
  • Analiza licentelor existente si planificarea procesului de legalizare software
  • Centralizarea informatiilor despre erorile aparute in serviciile cheie
  • Analiza deficientelor in sistemul informatic si a limitarilor infrastructurii
  • Teste de vulnerabilitate interna sau externa
  • Dezvoltarea unui prototip virtual al infrastructurii clientului

3. Procesarea rezultatelor auditului – generarea de rapoarte

  • Dezvoltarea planului de retea
  • Descrierea deficientelor si a sectiunilor vulnerabile ale sistemului existent
  • Recomandarea de masuri pentru optimizarea sistemului companiei
  • Pregatirea unui plan de modernizare, servicii de migrare pornind de la prototipul virtual de infrastructura realizat
  • Propuneri pentru selectarea schemei optime de finantare a achizitiilor hardware si software

4. Finalitatea auditului – recomandari

  • Identificarea deficientelor in designul infrastructurii
  • Recomandari pentru corectarea erorilor din sistemul informatic
  • Metode de optimizare a componentelor sistemului
  • Planuri pe termen lung si scurt pentru a moderniza structura retelei, a serverelor si ale echipamentelor de retea

Contactati-ne!

disponibili 24/7
Infrastructura

Comunicatii

Servicul de instalare si monitorizare in timp real a conexiunii la Internet, telefonie fixa analogica sau digitala, Voice over Internet Protocol (VOIP), Virtual Private Network (VPN).

Servere

Serviciul de instalare si administrare a serverelor asigura monitorizarea hardware/software indiferent de locatia fizica a echipamentului – in locatia clientului sau intr-un datacenter. Aceste servere pot fi masini fizice sau virtuale, ce ruleaza sisteme de operare Windows sau Linux cu serviciile aferente. Administrarea acestor masini include gestionarea sistemelor de operare cu toate serviciile sale specifice: management utilizatori, update-uri software si/sau de securitate, gestionarea serviciilor de backup, protectie antivirus, VPN etc.

Virtualizare

Servicii complete pentru configurarea, instalarea si activarea unui mediu centralizat de virtualizare folosind hardware dedicat sau partajat. Utilizatorii se conecteaza la masina virtuala ce ruleaza o aplicatie tip CRM, printr-o sesiune de Remote Desktop (sesiune RDP) securizata. Serviciile instalate pe aceasta masina vor asigura pentru fiecare utilizator un desktop virtual si personalizat in functie de rolul si nivelul de acces al acestuia.

Administrare Statii

Serviciul de administrare statii de lucru este asigurat prin suport la distanta (remote) sau suport on-site acesta incluzand rezolvarea tuturor problemelor aparute in procesul de exploatare. Prin serviciile de actualizare si monitorizare hardware / software se optine o optimizare a proceselor derulate, dar si un control eficace al investitiilor si activelor. Configurarea standarizata a statiilor, a aplicatiilor instalate duce la flexibilate in exploatare dar si la o inteschimbabilitate rapida si eficace.

Detalii despre infrastructura...

CONTACT
Retelistica

Retele Locale (LAN)

Serviciul de cablare retele locale cu fir (100/1000 Mb/s) sau fibra optica include evaluarea cerintelor, proiectarea si implementarea unei topografii flexibile si redundante. Serviciul asigura deasemenea o integrare usoara cu servicii si/sau sisteme existente. Construirea strategiei pentru reteaua LAN este bazata pe cerintele de business existente si viitoare ale clientului. Serviciul de administrare retea asigura intreținerea unei infrastructuri existente de tip WAN / LAN / WLAN monitorizand parametrii de funcționalitate și disponibilitate hardware si software. Prin echipamante sau aplicatii specifice se vor monitoriza/gestiona urmatorii parametrii: balansare trafic, securitate, latime de banda alocata, configuratii, erori de functionare etc. In baza rezultatelor cumlate se va elebora un plan de optimizare pentru: procesele operationale, planificare de capacitate, strategia de gestionare a congestiilor, procedura de recuperare in caz de dezastru.

Retele Wi-Fi

Servicul Wi-Fi se bazeaza pe o solutie flexibila si performanta asigurand o acoperire corespunzatoare pentru locatii medii si mari. Implementarea de solutii tip “cloud-managed” ofera flexibiltate prin adaugarea de noi echipamante, dar si a unui management centralizat. In functie de activitatea clientului se vor configura urmatoarele servicii: filtrare continut, acces limitat in timp, calitatea serviciului (QoS) pentru aplicaţiile prioritare (Voce , Video) şi limitarea lăţimii de bandă pentru tipuri de aplicatii: BitTorrent , Youtube etc.

Retele Virtuale Private (VPN)

Serviciul de instalare si administrare VPN asigura o solutie securizata pentru transfer de date peste o retea publica, ce conecteaza atat locatiile unei organizatii, cat si angajatii cu reteaua interna a companiei. Aplicatiile instalate local (pe echipamente mobile) se pot conecta la serverele din biroul central al companiei conform unei liste de acces (ACL) si a unui algoritm de prioritizare (Qos).

Detalii despre retelistica...

CONTACT
Monitorizare

Monitorizare

Serviciul activ “Remote Monitoring & Management”  ofera companiilor posibilitatea pentru rezolvarea incidentelor informatice, dar si monitorizarea activa a serverelor, statiilor de lucru si a sistemelor critice. Monitorizarea previne intreruperea activitatii utilizatorilor si creste disponibilitatea sistemelor informatice aflate in exploatare.

Serviciul monitorizeaza si alerteaza orice risc potential aparut pe servere, statiile de lucru sau echipamente active din retea 24 /7 / 365  printr-o aplicatie specifica, care permite echipei noastre sa ofere un serviciu proactiv pentru asigurarea disponibilitatii infrastructurii si a sistemelor informatice.

Servicii
  • Monitorizare remote 24/7 /365 a serverelor, statiilor de lucru si a sistemelor critice
  • Identificarea componentelor nefunctionale ce pot genera intreruperi
  • Eliminarea riscurilor informatice care pot afecta activitatile curente
  • Interventii programate bazate pe solutiile de monitorizare
  • Reducerea costurilor asociate intreruperilor neprogramate in activitatea curenta
  • Transmitere de alerte in timp real prin e-mail sau SMS

Detalii despre monitorizare...

CONTACT
Securitate

Firewall

Servicul asigura administarea si monitorizarea traficului in timp real si filtrat conform unor reguli prestabilite. Servicul se va integra cu serviciile conexe: VPN, filtrare de continut (proxy), si prevenire/detectie a intruziunilor (IDS-IPS) . Se va implementa sistem de alertare si raportare in timp real pentru prevenirea atacurilor externe. Revizuirea periodica si analiza raportarilor emise vor duce la imbunatatirea proactiva permanenta a politicilor de securitate.

Securitate Informatica

Serviciul asigurara protejarea eficienta a retelei companiei impotriva atacurilor cibernetice externe sau a defectelor interne. Sistemul care poate fi pasiv sau proactiv se realizeaza prin integrarea unor senzorilor in infrastructura locala. Astfel, aplicatia sau echipamentul analizeaza traficul/activitatea retelei si compara cu semnaturi predefinite si/sau cu modele de trafic de referinta. In functie de rezulatele primite sistemul emite alerte cu privire la activitati informatice nepermise. In baza alertelor receptionate se intocmeste un plan de prevenire si combatere al incidentelor.

Gestionare acces

Serviciul de implementare si gestionare a politicii individuale sau de grup asupra informatiilor si sistemelor informatice. Acesta foloseste o administrare centralizata pentru stocarea si organizarea informatiilor despre utilizatorii retelei de calculatoare, resursele interne ( servere, statii de lucru) asigurand o securitate imbunatatita, prin intermediul politicilor de securitate.

Detalii despre securitate...

CONTACT
Plan Continuitate

Plan de continuitate a activitatii (BCP)

Obiectivul principal al acestui proces (BCP) îl reprezintă continuitatea derulării activităţii şi reducerea la minim a impactului negativ asupra organizaţiei, produselor, publicului şi imaginii acesteia. Pentru a fi eficient, planul necesită testare, personal calificat şi resurse alternative disponibile.

In cazul apariţiei unui eveniment neprevăzut care ar putea afecta capacităţile operaţionale, BCP – face referire în principal la următoarele aspecte:
  • identificarea proceselor, activităţilor critice, priorităţi de abordare
  • echipe de acţiune în cazul apariţiei unui posibil incident, evaluarea modului de răspuns
  • evaluarea dimensiunii unui potenţial impact cauzat de un posibil incident;
  • înştiinţarea personalului;
  • mobilizarea personalului;
  • definitivarea responsabilităţilor şi procedurilor pen­tru fiecare echipă implicată în procesul de asigurare a continuităţii activităţii
  • definirea procedurilor de urgenţă care trebuiesc urmate în cazul apariţiei unui posibil incident
  • definirea incidentelor care s-ar putea produce, impactul acestora asupra activităţii
  • modul de alertare a echipelor de acţiune, identifi­carea obiectivelor alocate fiecărei echipe
  • modul de răspuns al furnizorilor (de hardware, software, servicii, etc. ), al firmelor de servicii externalizate.
Planul de continuare a activităţii, etape principale
1. Răspuns în caz de urgenţă
  • modul de abordare a răspunsului de urgenţă în cazul apariţiei unui incident
  • definirea echipelor cu responsabilităţi de asigurare a continuităţii activităţilor
  • proceduri de alertare a persoanelor implicate
  • proceduri care trebuie puse în execuţie de către echipele cu responsabilităţi în asigurarea continuităţii activităţilor în cazul apariţiei unui incident.
2. Aplicarea planului de continuitate a activităţii
  • atribuţii, obiective ale echipelor cu responsabilităţi în aplicarea BCP
  • acţiuni imediate ce trebuie întreprinse pentru resta­bilirea funcţiilor critice afectate de producerea unui incident.
3. Anexe
  • informaţii cu referire la modul de utilizare a BCP
  • liste cu persoanele de contact
  • rapoarte (pentru incidente) întocmite de echipele implicate în aplicarea BCP
Etape ale procesului de reluare a activităţii:
  1. Avertizare incident
  2. Identificare incident
  3. Răspuns de urgenţă asigurare a continuităţii activităţii
  4. Mobilizarea echipelor, revizuirea strategiei
  5. Decizia de relocare
  6. Reluarea activităţii în noua locaţie
  7. Reluarea activităţii în site-urile de bază
  8. Restaurarea activităţilor la nivelul anterior dezastrului
 
Documente utilizate în procesul de reluare a activităţii
Formulare prin care se documentează activitatea de management a situaţiei de criză. Echipele implicate în procesul de asigurare sau de reluare a activităţii vor utiliza un set de documente prin care se formalizează activita­tea de management a situaţiei de criză, după cum urmează:
Raport incident – documentul se completează de către responsabilii echipelor din zonele afectate de incident şi se transmite către Comitetul de Coordonare a Crizei; în document se va prezenta într-o formă cât mai detaliată impactul incidentului asupra resurselor din zona afectată.
Raport de informare – în urma sesizării (documentul ,,Raport incident”), Comitetul de Coordonare a Crizei face o primă evaluare a situaţiei create şi formulează un răspuns către Personalul şi părţile interesate; de asemenea, va notifica echipele (documentul ,,Raport de informare”) care vor fi implicate în procesul de asigurare sau reluare a activităţii.
Raport de analiză – se va întocmi de către echipele implicate pentru reluarea activităţii. Documentul va fi actualizat pe parcursul întregului proces de redresare a activităţii. Va fi transmis către Echipa de coordonare la solicita­rea acesteia sau în orice situaţie în care echipa care întocmeşte documentul solicită resurse suplimentare sau este pusă în situaţia de a iniţia alte acţiuni decât cele prevăzute în documentul ,,Raport de informare”, respectiv în documentul ,,Raport de analiză ” – ultima versiune transmisă către Comitetul de Coordonare.
Raport privind măsurile întreprinse – se va întocmi de către Comitetul de Coordonare a Crizei. Documentul va fi actualizat pe parcursul întregului pro­ces de redresare a activităţii şi va conţine toate acţiunile întreprinse pentru redresarea activităţii.
Raport cheltuieli – se va întocmi de către echipele implicate pentru redre­sarea activităţii. Documentul va fi transmis către Compartimentul Financiar Contabil, aceasta va întocmi un raport – un centralizator al anexelor transmise de echipele notificate – având ca suport aceeaşi anexă, raport pe care îl transmite Echipei de Coordonare a Crizei în situaţiile în care această echipă solicită acest raport.
Inventarul contactelor şi resurselor – documentele se întocmesc la elaborarea BCP şi vor fi utilizate de Echipa de Coordonare a Crizei pentru identificarea echipelor (responsabili, membri) care vor fi notificate, şi pentru stabilirea necesarului de resurse, de asemenea.
Documentele vor fi utilizate de responsabilii echipelor notificate pentru impli­carea membrilor echipelor respective, gestionarea resurselor alocate.
Documentele vor fi actualizate permanent, ori de câte ori intervine o schim­bare în ceea ce priveşte componenţa unei echipe sau în ceea ce priveşte alocarea de resurse.

Detalii despre planul de continuitate a activităţii....

CONTACT
Help Desk

On-line

Suport tehnic pentru problemele zilnice / curente. Suport 24/7, multiligv (Romana / Engleza / Germana). Asistenta in baza Service License Agreement-urilor (SLA) agreate. Gestionam escaladarea incidentelor in baza unui soft de ticketing.

On-site

Deplasare in cel mai scurt timp: imediat
Servicii pentru dispozitive, infrastructura, retele si aplicatii. Suport multiligv (Romana / Engleza / Germana). Asistenta in baza Service License Agreement-urilor (SLA) agreate.

Contactati-ne!

disponibili 24/7
  • Home
  • Despre noi
  • Solutii
  • Servicii
  • Audit Informatic
  • Contact
RAF Systems SRL - Copyright © 2016